Aanvragen zijn voor ons de gewoonste zaak van de wereld. Dit geldt zowel voor collega’s als voor klanten. Het maakt niet uit of iemand een ‘Aanvraag procesbeheer’ voor onze AFAS Procesbeheerders instuurt of een vraag inschiet bij het Supportcenter. Dat doen we omdat werken met aanvragen en workflows heel veel voordelen heeft. Het proces verloopt geautomatiseerd en dus sneller. Elke stap, die je vooraf vastlegt, wordt genomen, eventueel met koppelingen aan andere modules zoals offertes of projecten. Zo heb je alles bij de hand.
Omdat het proces vastligt, blijft er niets liggen. Zodra de aanvrager op ‘send’ drukt, start het proces automatisch en komt het verzoek direct bij het juiste team of de juiste persoon terecht. Dat is niet alleen efficiënt, je collega of klant krijgt snel een bevestiging en wordt op de hoogte gehouden van de voortgang. Dat bepaal je zelf bij de inrichting. Zo voelt iedereen zich gezien en is altijd op de hoogte. Bovendien kun je het probleem doelgerichter oplossen. Dat bespaart extra werk en tijd, en geeft alle betrokkenen een goed gevoel.
Naast zekerheid en snelheid levert deze aanpak ook waardevolle inzichten op. Je legt alles automatisch vast. Zo komen er in het voorjaar bij Support bijvoorbeeld veel vragen over het vakantiegeld binnen. Omdat we alle aanvragen registreren en analyseren, kunnen we besluiten een webinar over zo’n onderwerp te organiseren. Op die manier informeren we klanten proactief en ondervangen we deze vragen volgend jaar.
Als je nog geen aanvragen gebruikt, ga er dan morgen mee aan de slag. Je hebt alle opties binnen handbereik. Je hoeft geen extra ticketsysteem in te richten en te koppelen. Het kan gewoon met onze software. En als je al wel aanvragen hebt ingericht, wordt dan geprikkeld om hier zo creatief mogelijk mee om te gaan. Alle kansen liggen voor het grijpen met onze software. Het is aan jou om ze te pakken, en je collega’s én je organisatie te laten excelleren.
Laat Milo je inspireren tijdens zijn sessie ‘Ticketing bij AFAS’ op Succestival op donderdag 12 september. Ontdek hoe je met slimme aanvragen of ticketing nooit meer een vraag of idee mist. Na deze sessie weet je direct hoe je moet beginnen en waar je rekening mee moet houden.